-
1. Díl - První pomoc pro začínající lektory a školitele68 technik a nástrojů
-
Kapitola 1 - Příprava tréninku
(17)
- Příprava tréninku - úvod
- Vyjednání zadání
- Stanovení cíle - pravidlo SMART
- Stanovení cíle - S
- Stanovení cíle - M
- Stanovení cíle - A
- Stanovení cíle - R
- Stanovení cíle - T
- Stanovení cíle - shrnutí
- Upřesnění – metoda 5w + 1h
- Plánování obsahu – SQUID
- Plánování obsahu – S
- Plánování obsahu – Q
- Plánování obsahu – U
- Plánování obsahu – I
- Plánování obsahu – D
- Plánování obsahu – shrnutí
- Kapitola 2 - Typologie frekventantů (10)
- Kapitola 3 - Aranžmá (9)
-
Kapitola 4 - Čas
(10)
- Čas - úvod
- Vyučovací hodina – jedno dopoledne
- Jednodenní seminář
- Dvoudenní trénink
- Dlouhodobé vzdělávací programy
- Proměnlivost času
- A jak poznáme, co je důležité? - Zlaté pravidlo
- A jak poznáme, co je důležité? - Pravidlo IKE
- I pauza hraje roli
- Pauza - nepauza: co je během pauzy lektorovi zapovězeno
- Kapitola 5 - Rekvizity a vybavení (3)
- Kapitola 6 - Ještě než začneme, aneb poslední přípravy (7)
-
Kapitola 7 - Co by se vám mohlo hodit do začátku
(12)
- Co by se vám mohlo hodit do začátku - úvod
- Seznamování
- Stanovte si pravidla
- Jak zjistit, co frekventanti očekávají?
- Jak efektivně vytvořit skupiny a týmy
- Jak zajistit, aby pracovali
- Jak je trochu uklidnit
- Pravidla pro vedení diskuse
- Jednoduché hry pro oživení tréninku I.
- Jednoduché hry pro oživení tréninku II.
- Do začátku něco o závěru - I.
- Do začátku něco o závěru - II.
-
Kapitola 1 - Příprava tréninku
(17)
-
2. Díl - Frekventant23 technik a nástrojů
- Kapitola 1 - Psychologie frekventanta (9)
-
Kapitola 2 - Kategorizace frekventantů
(11)
- Kategorizace frekventantů - úvod
- Kategorie frekventantů podle postavení v organizaci
- Kategorie frekventantů podle postavení v organizaci - TOP Management
- Kategorie frekventantů podle postavení v organizaci - MIDDLE Management
- Kategorie frekventantů podle postavení v organizaci - LINE Management
- Kategorie frekventantů podle postavení v organizaci - Řadový zaměstnanec
- Kategorie frekventantů podle obsahu tréninku
- Kategorizace podle vztahu ke školení
- Vliv věku a pohlaví frekventantů na trénink a školení
- Frekventant ve skupině
- Role v týmu
- Kapitola 3 - Skupinová dynamika (3)
-
4. Díl - Strategie a taktika17 technik a nástrojů
-
Kapitola 1 - Volba strategie a taktiky
(17)
- Volba strategie a taktiky - úvod
- Metody vzdělávání při výkonu práce „On-the-Job Training“
- Metody vzdělávání při výkonu práce i mimo pracoviště „On-and-Off the Job Training“
- Metody vzdělávání mimo pracoviště „Off-the-Job“
- Taktika lektora a školitele
- Taktika lektora a školitele - přednáška
- Taktika lektora a školitele - diskuse
- Taktika lektora a školitele - skupinové cvičení
- Technika lektora a školitele - samostatná práce
- Taktika lektora a školitele - testy
- Taktika lektora a školitele - cvičení
- Taktika lektora a školitele - case studies (případové studie)
- Taktika lektora a školitele - hry
- Taktika lektora a školitele - hraní rolí, scénky, simulace
- Taktika lektora a školitele - pracovní materiály, workbooky, podnětové listy
- Taktika lektora a školitele - audiovizuální materiály
- Taktika lektora a školitele - práce s výpočetní technikou
-
Kapitola 1 - Volba strategie a taktiky
(17)