Jak se ptát, abyste se dozvěděli co nejvíce?
Způsob, jak sdělujeme druhým své názory, potřeby, požadavky, jsou pouze jednou částí komunikačního procesu. Často se soustředíme na to, co chceme sdělit natolik, že opomeneme na další důležitou část komunikace, kterou je naslouchání druhým. Právě naslouchání se věnuje produktivní dotazování. Vhodně volenými otázkami můžeme pomoci našim partnerům lépe vyjádřit názory, pocity, potřeby a lépe tak porozumět jejich stanoviskům.
Co nástrojem získáte?
- pomůžete partnerům v komunikaci lépe se vyjádřit
- lépe porozumíte tomu, co si myslí a také proč si to myslí
- odhalíte rozdílné názory na danou věc
- můžete lépe navazovat vztahy a efektivněji spolupracovat
Jaké cíle si stanovit?
- všímejte si v jakém momentě máte potřebu druhé přesvědčit o své pravdě
- zaměřte se na neverbální projevy, které doprovázejí vaši komunikaci
- všímejte si, zda a jak skáčete lidem do řeči
- pokuste se negativní projevy ve své komunikaci eliminovat
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
Vyhodnocovatel - týmové role Dokončovatel - týmové role Transakční analýza Pečující Rodič Základy Transakční analýzy
Kritický rodič Konflikty a emoce v komunikaci Příprava na obtížný rozhovor Kreativita Brainstorming
Myšlenkové mapy Řešení problémů Vědomý business Motivační pochvala Technika škálování
Neverbální komunikace aneb řeč těla Jak vést arogantní spolupracovníky? Produktivní dotazování Jak vést hodnotící rozhovory? Jak rozvíjet vztahovou inteligenci?
Asertivní práva 7 chyb pozitivního myšlení Asertivní povinnosti Kompromis a koncensus Negativní dotazování
Technika sebeotevření Základy obtížných rozhovorů Struktura obtížného rozhovoru Nepříjemný tělesný pach Propouštění zaměstnance I.
Zdlouhavé porady Efektivní porada Projektové schůzky Kdy nedělat porady