Jak řešit obtížné rozhovory?
Neuspokojivé pracovní výsledky
Popis situace
Máte v týmu pracovníka, se kterým opakovaně řešíte pracovní výsledky a v poslední době i pracovní kázeň. Pracovník dokáže podávat skvělé výsledky, ale je nezbytná neustálá kontrola a připomínání co a jak má být uděláno. Svým přístupem zapříčinil opakované chyby z nedbalosti a byl na ně upozorněn jak ústně, tak písemnou formou, vytýkacím dopisem. Pracovník je komunikačně zdatný a vždy se snaží argumentovat, proč nebylo možné výsledků dosáhnout. Protože k nápravě nedošlo, rozhodli jste se s ním pracovním poměr ukončit.
Co nástrojem získáte?
- náměty na postup v podobných situacích
- ukázku rozhovoru
- tipy čeho se vyvarovat
Jaké cíle si stanovit?
- pokuste se identifikovat, jaké jsou vaše obavy při řešení podobných situací
- jestliže jste již podobný problém řešili, jaký byl postup, v čem se lišil
- zaměřte se na přípravu před realizací propouštění
- prostudujte si asertivní techniky
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
Pečující Rodič Kritický rodič Příprava na obtížný rozhovor Motivační pochvala Produktivní dotazování
Neverbální komunikace aneb řeč těla Základy Transakční analýzy Selektivní ignorování Obtížné rozhovory Pracovní právo
Disciplinární rozhovor Propouštění zaměstnance I. Propouštění zaměstnance II.