Co dělat hned, co potom a co nedělat vůbec
Jistě si sepisujete, stejně jako mnoho jiných, všechny úkoly a aktivity, které je nutné udělat. Na sklonku dne se většinou dopracujete k dlouhému seznamu o mnoha položkách. Při pohledu na seznam se nabízí otázka: „Čím začít? Nebo „Kdy to všechno udělám?“ Abyste zvítězili vy nad seznam a ne seznam nad vámi, je nutné položky roztřídit. Výbornou pomůckou je Eisenhowerův princip třídění úkolů.
Co nástrojem získáte?
- systematický přístup k činnostem podle priorit (daných důležitostí a naléhavostí)
- jasný přehled o pořadí, ve kterém je vhodné úkoly a aktivity plnit a realizovat
- možnost rozhodnutí - co budete dělat a co nikoliv (Paretovo pravidlo 80/20)
- více času, méně stresu, dobrý pocit
Jaké cíle si stanovit?
- pravidelně v rámci plánování dne rozdělit položky ze seznamu do čtyř kvadrantů
- minimalizovat čas trávený v 1. kvadrantu
- dosáhnout stavu, kdy budete nejvíce času trávit v 2. kvadrantu
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
Denní plánování Časový snímek dne 7 chyb pozitivního myšlení Technika Pomodoro Jak předcházet únavě?
Metoda 6P Týdenní plánování Typy činností a úkolů Osobní výkonnostní křivka Základní principy plánování
Naučte se říkat ne Hodina nerušené práce Koncentrace Efektivní telefonát Multitasking
Jak zvládat množství telefonátů? 20 triků, jak zabránit vyrušování Zloději času Pravidlo 3 minut Změna návyků v 10 bodech
E-mailové schránky Třídění e-mailů a systém složek Rušící kolegové a neohlášené návštěvy