Jak si vytvořit rezervu pro nahodilé činnosti
Dáte si práci s denním plánem a stejně nejste schopni ho dodržet? Jsou vám povědomé tyto věty?
„Dá se tady vůbec něco plánovat? Každý sem vletí, něco chce, nejlépe ihned a ke své naplánované práci se ani nedostanu!“ Je zbytečné plánovat, stejně je všechno nakonec jinak.“
Při plánování pracovního dne se často zapomíná na tzv. „spontánní priority“ a na různá další vyrušení (např. telefonáty, neohlášené návštěvy, dotazy kolegů). Nabourají ideální 100% plán dne a vy potom většinou zůstáváte v práci déle nebo jdete domů nespokojení, protože jste všechno nestihli. Vyplatí se počítat během dne s časovou rezervou.
Zařazením rezervního času získáte prostor pro vyřešení „spontánních priorit“, pro přesun plánovaných činností a úkolů, bez toho, aby bylo nutné nastavovat pracovní dobu. Vyhnete se stresovým situacím, netrpělivým, podrážděným nebo ironickým reakcím kolegů nebo vašich. Především však budete schopni dodržet denní plán.
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
Jak předcházet únavě? Metoda 6P Týdenní plánování Typy činností a úkolů Osobní výkonnostní křivka
Základní principy plánování Naučte se říkat ne Hodina nerušené práce Koncentrace Efektivní telefonát
Multitasking Jak zvládat množství telefonátů? 20 triků, jak zabránit vyrušování Zloději času Pravidlo 3 minut
Změna návyků v 10 bodech E-mailové schránky Třídění e-mailů a systém složek Rušící kolegové a neohlášené návštěvy