Jak na množství příchozích e-mailů

Také máte pocit, že kdykoliv otevřete schránku, začnou e-maily vypadávat z počítače ven na podlahu? Trávíte u vyřizování e-mailů stále více času? Třídíte je nebo máte v příchozí poště většinu obdržených zpráv? Ztrácíte přehled? Víte, které maily jsou vyřešené a které naopak čekají na vyřízení? Zapomínáte odpovědět? Přehlédnete důležitý e-mail?

Jak se efektivně vypořádat s přívalem e-mailů?

Především vám pomůže pravidelné třídění do složek. Doporučená struktura složek je obecně využitelná v každém mailovém klientu a v každém oboru. Vychází ze systému GTD (Getting things done, David Allen). Je vhodné upravit si doporučený systém složek podle stylu vaší práce a potřeb, jedině tak ho budete v praxi používat. Zaměřte se především na jeho jednoduchost.

Odměnou za pravidelné třídění bude jasný přehled o vlastní mailové korespondenci. Získáte nadhled nad prioritami, snadněji se budou plánovat činnosti a úkoly, neprošvihnete termíny. Praktický systém složek ušetří čas, který byste jinak trávili vyhledáním konkrétních zpráv a příloh. Korespondenci od určitého projektu budete mít pěkně pohromadě v jedné složce a tím před očima souvislosti a vývoj projektu. A konečně je příjemné mít pocit, že držíte věci pěvně ve svých rukou a e-maily pod kontrolou, protože se nebudou hromadit v příchozí poště a působit tam chaos.

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« E-mailové schránky Třídění a evidence písemností »

Kam dále?

© 2014-2024, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: CCN Plus s.r.o.