Jak na množství příchozích e-mailů
Také máte pocit, že kdykoliv otevřete schránku, začnou e-maily vypadávat z počítače ven na podlahu? Trávíte u vyřizování e-mailů stále více času? Třídíte je nebo máte v příchozí poště většinu obdržených zpráv? Ztrácíte přehled? Víte, které maily jsou vyřešené a které naopak čekají na vyřízení? Zapomínáte odpovědět? Přehlédnete důležitý e-mail?
Jak se efektivně vypořádat s přívalem e-mailů?
Především vám pomůže pravidelné třídění do složek. Doporučená struktura složek je obecně využitelná v každém mailovém klientu a v každém oboru. Vychází ze systému GTD (Getting things done, David Allen). Je vhodné upravit si doporučený systém složek podle stylu vaší práce a potřeb, jedině tak ho budete v praxi používat. Zaměřte se především na jeho jednoduchost.
Odměnou za pravidelné třídění bude jasný přehled o vlastní mailové korespondenci. Získáte nadhled nad prioritami, snadněji se budou plánovat činnosti a úkoly, neprošvihnete termíny. Praktický systém složek ušetří čas, který byste jinak trávili vyhledáním konkrétních zpráv a příloh. Korespondenci od určitého projektu budete mít pěkně pohromadě v jedné složce a tím před očima souvislosti a vývoj projektu. A konečně je příjemné mít pocit, že držíte věci pěvně ve svých rukou a e-maily pod kontrolou, protože se nebudou hromadit v příchozí poště a působit tam chaos.
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
Jak předcházet únavě? Metoda 6P Rezervní čas v denním plánu Denní plánování Hodina nerušené práce
Jeden dokončený úkol denně Efektivní telefonát Seznamy úkolů Typy činností a úkolů Rušící kolegové a neohlášené návštěvy
Multitasking Čekání a prostoje Salámová technika Eisenhowerův princip Odkládání
Týdenní plánování Základní principy plánování Naučte se říkat ne Jak zvládat množství telefonátů? 20 triků, jak zabránit vyrušování
Mobilní etiketa