Jak zvládat kupící se hromady písemností
Znáte ten vztek a bezmoc v situaci, kdy šéf netrpělivě čeká na důležité dokumenty a vy chaoticky přehrabujete papíry na stole a za nic na světě je nemůžete najít? Říkali jste si mockrát, že byste se těch hromad papírů měli konečně zbavit?
Bude to chtít trochu odhodlání a k ruce tento nástroj. Ideální je naplánovat si úklid pracoviště na jeden den. Pokud to není možné, třiďte a uklízejte materiály alespoň po 1 – 2 hodinách denně, dokud vše nebude na svém místě.
Co nástrojem získáte?
- přehled, kde co máte uloženo
- lepší soustředění
- vyšší osobní produktivitu
- jistotu, že máte věci pod kontrolou
- spokojenost
Jak na to?
• nachystejte si 5 krabic
• krabice popište názvy: Vyhodit, Rozdat, Přečíst, Archiv, Zpracovat
• dejte si krabice kolem sebe a pusťte se do třídění, v tuto chvíli budete materiály pouze třídit
• materiály při třídění nečtěte, jen je prolétněte očima, abyste zjistili jejich obsah
• v žádném případě při třídění materiály nevyřizujte, nearchivujte, na to bude čas po roztřídění
• každý papír vezměte do rukou pouze jednou a rozhodněte o něm
• nedělejte další hromádku s tím, že se k ní vrátíte a rozhodnete potom
• buďte rozhodní a nekompromisní
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.