Zachránce osob a situací
Máte na pracovišti někoho, kdo zachraňuje situace nejen za sebe, ale i za druhé? Kdo je takový přirozený „tiskový“ mluvčí, například když je potřeba něco získat, něco zastavit, když je nějaký nesoulad, když se něco má řešit a neřeší? Jste takovým mluvčím sami? Co je to za část naší osobnosti, která tohle dělá? Co tím získává? Čemu se vyhýbá? Jak ví, že to tak chtějí všichni? Jak si ověřit podporu týmu, proč a k čemu je to dobré?
Co nástrojem získáte?
- náhled na rozdíl mezi odpovědností za druhé a za sebe
- dovednost zvážit co nejvíce důsledků svého jednání
- návod, jak reagovat a při tom mít jasnou podporu většiny
- návod na zlepšení mezilidských vztahů doma i v práci
Jaké cíle si stanovit?
- prověřit, nakolik mně samotnému dělá dobře, když za mne někdo něco řeší a já mu nedal/a jasné svolení
- prozkoumat, nakolik se změní atmosféra, když si vyžádám konkrétní podporu pro své jednání
- rozpoznat, kdy je dobré být v roli mluvčího ostatních a kdy ne
- rozpoznat, kdy za mne někdo něco řeší, aniž to opravdu chci
- zmapovat, kdo se čemu svým jednáním mluvčího, záchranáře možná nevědomě vyhýbá a co naopak chce dosáhnout
- naučit se asertivně reagovat
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
Jak rozvíjet vztahovou inteligenci? Asertivní práva Asertivní povinnosti Kompromis a koncensus Negativní dotazování
Technika sebeotevření Základy obtížných rozhovorů Nepříjemný tělesný pach Struktura obtížného rozhovoru Pečující Rodič - Ochránce
Kritický rodič