Náklady - Zisk - Konkurenceschopnost
Možná se jako obchodník s tímto problémem vůbec nesetkáte. Ceny produktů mohou být ve Vaší společnosti pevně stanoveny (banky apod.) nebo pouze prodáváte zboží s určitou marží, o které víte, že více či méně pokryje náklady a ještě něco zbude. Pokud však firma své produkty vyrábí nebo poskytuje služby, je stanovení ceny mnohdy ne právě jednoduché. Nicméně je to nezbytný a důležitý krok při přípravě cenové nabídky.
Výsledná cena musí vždy splňovat 3 podmínky:
- pokrýt náklady
- vygenerovat zisk
- být konkurenceschopná!
Co nástrojem získáte?
- dozvíte se, co musí cena splňovat
- budete mít představu, co vše zahrnout do nákladů
- vzorovou šablonu kalkulace nákladů
Jaké cíle si stanovit?
- zesumarizovat si položky, které v mé firmě tvoří náklady
- vytvořit si vlastní šablonu kalkulace nákladů
- nepodceňovat znalost prostředí a konkurence
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.
Kam dále?
Zvládání rizik Znalost konkurence Příprava cenové nabídky Znalost produktu 5 kroků k uzavření smlouvy
CRM databáze Jak získat nové zákazníky dopisem? Analýza rizik Identifikace a popis rizik Brainstorming
Katalog rizik Jak snižovat riziko PEST analýza Přijatelnost rizika Systém řízení rizik