Jak vést disciplinární rozhovor?
Firmy vydávají pravidla pracovního chování (pracovní řád) a technologické postupy (příručka kvality, návodky), aby jasně naznačily žádoucí způsob chování a práce očekávaný od podřízených. Každé porušování tohoto chování je potřeba s pracovníky projednat, aby pochopili jeho závažnost a aby se propříště takového jednání vyvarovali.
Disciplinární rozhovory by se měly řídit zásadou ACT (A = acknowledgement, C = commitment, T = testing).
Opakované porušování pracovní a technologické kázně je třeba postihnout. Každý postih se současně stává varováním pro ostatní pracovníky.
7 STUPŇŮ ŘÍZENÍ DISCIPLINY
1. Jednoznačné stanovení standardů chování a technologických postupů.
2. Získání konkrétních údajů a informací o porušení chování nebo postupu.
3. bezprostřední sdělení problému pracovníkovi.
4. Uznání ze strany pracovníka (acknowledgement).
5. Dosažení slibu (commitment).
6. Ověřování plnění slibu (testing).
7. Postih v případě neplnění.
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.