Jaká je vaše konkurenční výhoda?
Co je to vlastně USP? Zkratka pochází z anglického originálu Unique Selling Proposition a používá se pro označení unikátní nabídky. Jedná se o konkurenční výhodu, kterou vaši konkurenti nabídnout nemohou. Právě USP může rozhodnout o úspěšnosti vašeho podnikání. Podnikat bez konkurenční výhody je samozřejmě možné, ale s vynaložením vyššího úsilí na prosazení se v konkurenčním boji.
TIP
UPS se nevztahuje jen na firemní podnikání. Analýza USP je velice užitečná i pro živnostníky či drobné podnikatele, kteří chtějí zdůraznit své odlišení od konkurence, výhodu, kterou disponují. A konečně také při hledání vhodného zaměstnání je možné pomocí USP analýzy identifikovat dovednosti a schopnosti, kterými se na trhu práce odlišujete, a které ostatní kandidáti nabídnout nemohou.
Co nástrojem získáte?
- identifikace konkurenční výhody
- porovnání s konkurencí
- stanovení kroků pro udržení konkurenční výhody a jejího uplatnění v obchodě
Jaké cíle si stanovit?
- využijte formulář pro porovnání s konkurencí
- identifikujte své konkurenční výhody
- pokuste se stanovit postup pro udržení konkurenční výhody
- stanovte, jak konkurenční výhodu použijete při prodeji
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.