Jak ohodnotit vliv zákazníků
Je pochopitelné, že každý kupující se ze své pozice snaží o co nejlepší obchodní podmínky. Důraz klade na cenu, kvalitu, doplňující služby, servis atd. Pokud je to možné, rád ovlivňuje a snaží se určovat podmínky spolupráce s dodavatelem. Vliv zákazníka se různí podle typu nabízených produktů a služeb. Na některé produkty a služby má zákazník či kupující zcela zásadní vliv, na některé minimální. Důležitou roli také sehrává, zda vaše produkty či služby jsou určeny koncovým zákazníkům či jsou pouze mezistupněm k finálnímu produktu.
Co nástrojem získáte?
- dozvíte se, jak zhodnotit vliv zákazníků na vaši činnost
- poznáte, jaká rizika je možné zhodnocením vlivu zákazníků eliminovat
- zjistíte, jaké faktory při posuzování vlivu zákazníků je třeba brát v potaz
Jaké cíle si stanovit?
- proveďte analýzu rizik spojených se zákazníky na základě přehledu typických případů (viz níže)
- zhodnoťte míru závislosti na zákaznících
- definujte způsob, jak závislost a rizika efektivně eliminovat
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.