Štěstí přeje připraveným
Výkonnost při výběru zaměstnanců je dána na jedné straně úrovní organizace celého procesu na druhé straně štěstím. Dá se také říci, že štěstí přeje připraveným. Organizací výběru zaměstnanců vás provedu od A do Z. Dovíte se praktické informace a získáte užitečné pomůcky, které můžete ihned použít v praxi. Jakmile budete mít organizaci výběrového řízení v malíčku, nezbývá mi než, vám popřát hodně štěstí!
„Začněte s myšlenkou na konec.“ (F. Covey)
Toto heslo slavného lektora a trenéra leadershipu platí i pro výběr zaměstnanců. Při organizaci výběrového řízení budete plánovat časový harmonogram od konce a sestavovat profil kandidáta, kterého chcete na konci procesu získat. Budete se rozhodovat jaké zdroje kandidátů využít. Když už budete mít z čeho vybírat, přijde na řadu osobní pohovor a další komponenty výběrového řízení. Nominujte členy výběrové komise a rozdělte mezi ně jednotlivé odpovědnosti. Veďte si dokumentaci k jednotlivým kandidátům a zajistěte efektivní komunikaci i s novým zaměstnancem před jeho nástupem.
Více k jednotlivým částem organizace výběrového řízení se dovíte v samostatných nástrojích.
Pro celkový přehled a praktickou pomůcku k realizaci využijte checklist. Na jedné stránce máte přehled všech důležitých kroků, které při organizaci budete realizovat. Používejte svého průvodce organizací výběrového řízení a na nic nezapomenete!
SHRNUTÍ
Při organizaci výběrového řízení použijte checklist a zajistěte:
- časový harmonogram
- profil kandidáta
- komponenty výběrového řízení
- výběrovou komisi
- dokumentaci a informování kandidátů
- schůzku před nástupem