Proč zaměstnance zapojit do řešení a rozhodování?
Pátá zásada jak podporovat motivaci pracovníků a minimalizovat demotivaci je jejich zapojení do řešení problémů. V praxi však často postupujeme opačně. První důležitou zásadou motivování jsou včasné a přesné informace . V tomto nástroji jsme uvedli příklad týkající se simulační aktivity manažerské šachy. Manažeři v ní obvykle téměř po celou dobu realizace nesdělí týmu, co je jejich cílem a snaží se situaci vyřešit. Důležité je zde slovo „vyřešit“. Důležité je proto, že manažeři mají především tým řídit k cíli. Bohužel, když manažer nezná správné řešení a postup, chyt íse do pasti, ve které se snaží, co nejlépe splnit zadaný úkol a zapomíná na tým a jeho zapojení. Přestává řídit a začíná řešit. V dané aktivitě se často řízená část aktivně ozývá s nabídkou pomoci, která však není vyslyšena.
Proto zapomeňte na řešení a plně se věnujte zapojení týmu do procesu řešení a rozhodování.
Co nástrojem získáte?
- proč je zapojení motivační pro členy týmu
- proč by měl manažer zapojení pracovníků v praxi využívat
Jaké cíle si stanovit?
- zamyslete se jak často zapojujete pracovníky do rozhodování
- požádejte pracovníky o pomoc na realizaci dobrých nápadů
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.