Atmosféra důvěry je základem vztahu
Pamatujete, jak se někteří učitelé ve škole marně snažili žáky zaujmout? Dělali možná úplně všechno, co uměli, a nikdo je nebral vážně a oni proto většinou moc nenaučili. Proč? Nedokázali s námi navázat takový vztah, abychom jim důvěřovali. A nejde jen o učitele, někomu jde vytváření vztahů hůř, jinému lépe. Co s tím? Jak navodit tu správnou atmosféru, abychom se mohli dobře soustředit, učit se jinak než drilem a při tom hluboce zažívat nové zkušenosti?
3 fáze raportu, tj. profesionálního vztahu s koučovaným:
- Příprava, pravidla
- Rozvoj a udržení koncentrace
- Loajalita, respekt, důkaz naslouchání a porozumění
Co nástrojem získáte?
- náhled na úvodní, zásadní dovednost procesu koučování
- přehledný podklad k vytvoření vztahu, atmosféry důvěry s koučovaným
- návod, jak vytvořit raport čili vztah s koučovaným a co všechno neopomenout
Jaké cíle si stanovit?
- prověřte, nakolik se soustředíte na úvodní vytváření koučovacího vztahu, pocitu bezpečí
- sledujte, jestli dáváte koučovanému dost prostoru
- soustřeďte se na to, co říkáte, zejména na to, abyste nehodnotili a nepodsouvali druhému cokoli jiného než na to, na co je připraven a chce to
- uvědomte si, jak navazujete vztah s koučovaným, čeho si všímáte a na co zapomínáte
- zmapujte, nakolik umíte s lidmi vytvořit atmosféru důvěry
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.