Minulý týden jsme se dotkli tématu prodeje. Víte, co je typické pro úspěšné obchodníky?
Aktivita. Aby dosáhli stanovených cílů, musí za nimi velice cílevědomě jít a nenechat se odbývat. Pokud poleví, výsledky nejsou. Samozřejmě svoji roli může sehrát také náhoda či štěstí. I když …
„Představ si, měl jsem teď super akci pro jednoho nového klienta. Doporučil mě tam známý,“ vykládal mi Zdenek při jednom z našich setkání. „Dopadlo to skvěle a tak jsem se ptal, zda dělají i jiné tréninky, kde bychom mohli spolupracovat. Vedoucí se mi zmínil, že chystá nějaký větší projekt pro manažery. Tak jsem hned hodil udičku, že manažery školíme a že jim rádi připravíme program na míru.“ Mnul si spokojeně ruce. „Teď si už jen počkám, až se ozve a nabídku mu připravíme.“
S odstupem dvou měsíců, když jsme se opět potkali, jsem se ho ptal, jak se to posunulo. „No, zatím nic a už je to docela doba. Víš co, já mu zavolám.“ A zvedl telefon a během krátkého hovoru se dozvěděl, že během uplynulých dvou měsíců proběhlo výběrové řízení a na stole mají nabídku, kterou zvažují. Ptal se, zda je možné ještě do výběrového řízení vstoupit a připravit vlastní koncept programu. Měl štěstí. Možné to bylo.
Shoda náhod, štěstí?
Mohl počkat ještě pár dní a pak by bylo skutečně pozdě. Pak by asi hovořil o smůle. Co zde tedy platí? Štěstí a náhoda jsou výborným pomocníkem a určitě sehrávají svoji roli, zejména pokud jste připravení a máte chuť jim jít naproti, což znamená být aktivní.
Aktivní přístup se vyplatí nejen v obchodě, ale vlastní zkušenost mi říká, že téměř vždy. Znáte to: „Líná huba, hotové neštěstí.“
Další články »