Výzkum provedla firma Regus, respondenty výzkumu bylo více než 2500 majitelů podniků a manažerů ve Spojeném království. Pouze 35% z nich odpovědělo, že po svých zaměstnancích, které vyšle do zahraničí, vyžaduje výbornou znalost místního jazyka. 41% dotázaných naopak uvedlo, že se nedomnívá, že znalost jazyka je nutná pro úspěšné fungování firmy v dané zemi.
Experti uvádějí, že ačkoli je angličtina globálním jazykem, který se dnes používá téměř všude na světě, neznalost jiných cizích jazyků značně limituje snahy firem prosadit se v zahraničí.
Navzdory všudypřítomnosti angličtiny je zjevné, že manažeři, kteří budou schopni nabídnout znalosti mandarínštiny, španělštiny, portugalštiny, arabštiny nebo ruštiny získají na ceně z toho důvodu, že právě v těchto místech se etablují nová centra současného světového obchodu.
S tímto názorem souhlasí Nickey Carter, expat britského původu, který provozuje webovou stránku pro expaty v Portugalsku. Carter se domnívá, že každý, kdo uvažuje o rozšíření podnikání do zahraničí, několikanásobně zvýší své šance na úspěch, pokud hned na začátku celého projektu věnuje čas a prostředky do osvojení jazyka dané země klíčovými zaměstnanci.
Zjištění výzkumu jsou znepokojující zejména v současné ekonomické situaci, která britské firmy nutí být co nejvíce aktivní právě v zahraničí. Ovšem pokud Britové své jazykové kompetence nezvýší, na jejich místo nastoupí zahraniční kandidáti, které takové dovednosti budou schopni nabídnout.
http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/offshorefinance/9054863/Is-a-lack-of-language-skills-damaging-British-firms-abroad.html