Při jednání je důležité zůstat soustředěný. Jste- li uprostřed jednání, přestaňte myslet na to, co budete říkat a zcela se věnujte diskuzi, která právě probíhá. Nebojte se pokládat doplňující otázky a dříve než odpovíte, dejte si chvíli na čas. Budete si tak jisti, že druhé straně neskočíte do řeči a že jí poskytnete dostatečný prostor pro dokončení myšlenky. Rovněž vám tato strategie pomůže získat kontrolu nad tím, co říkáte a zda toho neříkáte příliš mnoho.
Všechny důležité body shrňte – budete si tak jisti, že jste si porozuměli správně. Všechny tyto body si poznamenejte pro případ, že se k nim později budete potřebovat vrátit.
Při obchodním jednání je klíčové usilovat o porozumění toho, co vám vaše protistrana říká. Dříve než začnete informace vyhodnocovat a posuzovat, pokuste se je pochopit. Pokládejte otevřené otázky tak, abyste se dozvěděli maximum informací, které potřebujete pro správné zhodnocení situace.
Při jednání si neskákejte do řeči a nemluvte jeden přes druhého. Pokud někomu do řeči skočíte, omluvte se dotyčnému a vyzvěte jej, aby v řeči pokračoval.
Není vhodné poučovat protistranu o tom, že podobnou situaci jste již zažil a jak jste ji řešil. Svoje rady a doporučení je vhodné uvést až v momentě, kdy jste si jisti, že protistrana nemá více k danému tématu co říct.
Po celou dobu jednání se snaže zůstat klidní. Je to předpoklad pro úspěšné jednání.
http://www.salescoachinghabits.com/tips-to-improve-sales-listening-skills