Chcete zlepšit svoji kariéru, schopnost vést ostatní nebo naplnit své cíle a výsledky? Uvažujete, že si najdete kouče, který vám pomůže lepších výsledků dosáhnout? Nabízíme devět otázek, které byste měli vašemu budoucímu kouči položit. Následující body využijete při hledání kouče i mimo obchodní praxi.
- Přizpůsobíte svůj plán koučování mým konkrétním potřebám a cílům? Žádejte produkt na míru. Potřebujete program, který se zaměří na váš potenciál a zároveň identifikuje vaše slabiny – na ty je třeba se zaměřit. Důležitou roli v programu mají rovněž aktuální problémy a jejich řešení.
- Jaký máte přístup k podnikání? Preferuje-li váš kouč jiný přístup, než jaký je vám vlastní, vaše spolupráce nebude fungovat. Měli byste se shodnout na principech a postupech, které jsou vám oběma vlastní a z nich při vaši spolupráci vycházet.
- Jaký trénink jako kouč jste absolvoval/absolvovala? Žádejte doklad o kvalifikaci, absolvované kurzy i doklady o praxi.
- Nabízíte měsíční programy? Řada programů zaměřených na koučink trvá šest a více měsíců. Takový kurz představuje velkou vstupní investici, navíc v sobě skrývá riziko problému, který nastane v momentě, kdy vám kurz přestane vyhovovat. Hledejte flexibilní kurz, založený na měsíčním plánování.
- Jakou zkušenost máte s vedením obchodního týmu? Pokud je vaším cílem zlepšit své schopnosti vést tým obchodníků, pak je tato otázka zcela na místě.
- Proč pracujete jako kouč? Zjistěte, jakou motivaci pro tuto práci kouč má, co jej/jí vedlo k tomu, že se této práci začal/začala věnovat. Pokud nevidíte potřebné nadšení a zapálení pro věc, hledejte dál.
- Co dalšího mi můžete nabídnout? Lektorování a předávání dovedností je jedna věc, ale dokáže vás kouč motivovat, podpořit, navést na možná další řešení, umí naslouchat a dokáže věci vidět v širším kontextu? Velmi pečlivě poslouchejte, co vám kouč na tuto otázku odpoví, a žádejte konkrétní příklady.
- Dokážete mi ukázat nové a inovativní způsoby, jak dosáhnout lepších obchodních výsledků? Kouč by měl znát moderní technologie a nástroje pro podporu prodeje a měl by je sám aktivně využívat k svoji vlastní propagaci.
- 10. Kdo koučuje vás? I ti nejúspěšnější lidé ve svém oboru využívají služeb kouče, aby se udrželi tam, kde jsou či dosáhli ještě lepších výsledků. V momentě, kdy se kouč přestane učit novým věcem, zlepšovat se a rozvíjet, přestává být přínosem pro své klienty.
http://www.salescoachinghabits.com/top-10-questions-you-should-ask-before-hiring-a-sales-coach2