Jak reagovat na kritiku?

Když narazíme do dveří, které jsou zavřené, zpětná rána nás bude bolet. Naše energie vůči dveřím se odrazí zpět. Pokud však dveře budou otevřené, žádný náraz se nekoná a my rámem dveří proběhneme na druhou stranu. Energie se nemá od čeho odrážet. Podobnou situaci znají boxeři. Rána mimo soupeře je vyčerpávající, energie vydaná se nevrátí zpět.

V komunikaci je to podobné. Obvyklou reakcí na kritiku je obrana. Ta však spouští spirálu, která se dále roztáčí. Obrana a vysvětlování obvykle přináší další argumenty o tom, co je špatně. Případně roste agresivita také na naší straně.

Navíc agresor obranu obvykle očekává, a tím, že nenarazí na překážku v podobě obrany, mu vytváříme volný prostor k tomu, aby se afektu mohl zbavit.

Co je cílem techniky?

Cílem techniky je zmírnit útoky rozčileného člověka tím, že se mu nestavíme na odpor. Při použití techniky souhlasíme s výroky, které jsou v kritice obsaženy. Současně však zachováváme klidný a přátelský tón.

Co nástrojem získáte?

  • o čem je technika otevřených dveří
  • v jakých případech techniku použít
  • jak postupovat při aplikaci metody
  • rizika techniky

Jaké cíle si stanovit?

  • uvědomte si, co ve vás vyvolává kritika a jak se při ní cítíte
  • zamyslete se nad situacemi, ve kterých byste mohli techniku použít
  • zaměřte se na postup, jak přenést techniku do vaší komunikační praxe
  • aplikujte techniku při řešení konfliktních situací

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« Negativní dotazování Selektivní ignorování »

Kam dále?

© 2014-2024, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: CCN Plus s.r.o.