Šest klíčových otázek
„Šest věrných mužů slouží mi,
vše, co vím, od nich mám,
jejich jména jsou Co, Kdo, Kdy
a Proč a Jak a Kam.“
R. Kipling
První použití této techniky se datuje už do dvacátých let XX. století, do doby velkého rozmachu americké žurnalistiky. Dodnes se také tato metoda v žurnalistice hojně využívá, její praktičnost se však projevila i v širokém spektru jiných oblastí.
Hlavním úkolem je podrobná analýza zkoumaného subjektu. Jedná se o systémové kladení otázek roztříděných do jednotlivých kategorií. Platí, že čím konkrétnější otázky jsou, tím podrobnější je výsledek. Žurnalistika využívá metodu k sestavení základní osnovy zpracovávané informace (např. novinového článku, reportáže atp.) Podle této metody by mělo být výsledným článkem čtenáři zodpovězeno na následující okruhy otázek, které stojí v popředí jeho zájmu.
Co nástrojem získáte?
- užitečné vodítko pro tvorbu jakýchkoli analýz
- osnovu pro psaní
- návodné otázky pro analýzu problému
- nástroj pro zpracování informací a pro jejich prezentaci
Jaké cíle si stanovit?
- aplikujte metodu při analýze problému
- použijte metodu při plánování
- vyzkoušejte techniku pro přípravu prezentace
Tato sekce je nyní zamčená.
- Pokud nejste členy BrainTools Clubu, pokřačujte zde.
- Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.