Jak reagovat na různé potřeby pracovníků?

Vedoucí oddělení konstrukce očekával od všech podřízených mimořádný zájem o tuto tvůrčí práci a vysoké pracovní nasazení. Myslel si, že všichni jsou podobní workoholici jako on sám. Nechápal, proč někteří z nich postrádají motivaci, stěžují si na množství práce (které bylo přiměřené) a brání se práci mimo pracovní dobu.

Při pohovoru s Petrem (jedním z konstruktérů) zjistil, že pro Petra je méně důležitý odborný rozvoj a že Petr především záleží na tom, co za práci dostane. Petr má rodinu, manželku na mateřské dovolené a splácí hypotéku na rodinný dům. V podstatě je mu jedno, pracuje-li na konstrukci nebo jako vedoucí ve výrobě.

Velmi chytrý Aleš se zase soustředil především na své koníčky a práci potřeboval hlavně přežít. Dopustil se několikrát nedodržení termínu odevzdání projektu. Vedoucí se před tím snažil probudit jeho zájem zajímavými projekty, ale příliš neuspěl.

Po poradě s konzultantem vedoucí konstrukce Petrovi jasně stanovil při zahájení projektu výši odměny za realizaci jednotlivých etap a Alešovi napsal vytýkací dopis při příležitosti nesplnění dalšího termínu. Alešovi také pohrozil, že další nesplnění bude znamenat další vytýkací dopis.

Po těchto opatřeních se Petrova pracovní morálka zlepšila a Aleš začal dodržovat termíny.

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, zaregistrujte se zde. Registrace je ZDARMA.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« Jak řídit různé úrovně lidí? Dva styly vedení »

© 2014-2017, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: LOTOFIDEA s.r.o.