Jaká je vaše konkurenční výhoda?

Co je to vlastně USP? Zkratka pochází z anglického originálu Unique Selling Proposition a používá se pro označení unikátní nabídky. Jedná se o konkurenční výhodu, kterou vaši konkurenti nabídnout nemohou. Právě USP může rozhodnout o úspěšnosti vašeho podnikání. Podnikat bez konkurenční výhody je samozřejmě možné, ale s vynaložením vyššího úsilí na prosazení se v konkurenčním boji.

TIP

UPS se nevztahuje jen na firemní podnikání. Analýza USP je velice užitečná i pro živnostníky či drobné podnikatele, kteří chtějí zdůraznit své odlišení od konkurence, výhodu, kterou disponují. A konečně také při hledání vhodného zaměstnání je možné pomocí USP analýzy identifikovat dovednosti a schopnosti, kterými se na trhu práce odlišujete, a které ostatní kandidáti nabídnout nemohou.

Co nástrojem získáte?

  • identifikace konkurenční výhody
  • porovnání s konkurencí
  • stanovení kroků pro udržení konkurenční výhody a jejího uplatnění v obchodě

Jaké cíle si stanovit?

  • využijte formulář pro porovnání s konkurencí
  • identifikujte své konkurenční výhody
  • pokuste se stanovit postup pro udržení konkurenční výhody
  • stanovte, jak konkurenční výhodu použijete při prodeji

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, zaregistrujte se zde. Registrace je ZDARMA.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« SWOT analýza 7S model »

Kam dále?

© 2014-2017, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: LOTOFIDEA s.r.o.