Modelování chování zaměstnanců

Firma, která vyrábí obráběcí stroje, zavedla do své činnosti procesní řízení. Proces práce na zakázce probíhal v etapách:

1. těžká mechanika
2. lehká mechanika
3. montáž
4. expedice

Stávalo se, že se na těžké mechanice zakázky zpožďovaly, lidé sotva stíhali, a zatím na montáži a expedici nebylo co dělat. V dosavadním způsobu práce dostávali lidé odměnu podle výkonu střediska (tj. lehká mechanika, těžká mechanika atd.).

Po zavedení procesního modelu byly stanoveny skupiny lidí, kteří se podíleli na jednotlivých zakázkách napříč středisky. Byla také vytvořena zvláštní složka mzdy, která byla postavena na výsledku zakázky.

Jednoho dne přišel generální ředitel na těžkou mechaniku a divil se, kam zmizela část osazenstva haly. „Šli pomáhat na montáž, montáž totiž nestíhá. To víte, jde o jejich peníze.“ dozvěděl se od ostatních. Něco takového by se při původním způsobu odměňování nemohlo stát. Prémiování za výsledky zakázky tak posílilo týmovou spolupráci.

Tato sekce je nyní zamčená.

  1. Pokud nejste členy BrainTools Clubu, zaregistrujte se zde. Registrace je ZDARMA.
  2. Pokud jste registrovanými členy BrainTools Clubu, přihlaste se zde.

 
« Jak efektivně odměňovat? Jak chválit pracovníky? »

Kam dále?

© 2014-2017, BRAIN TOOLS GROUP s.r.o. osobní a profesní rozvoj a diagnostika

Realizace: LOTOFIDEA s.r.o.